dinsdag 25 juni 2013

THEBW door Risa Green

**** (4 sterren)

Boekgegevens:

THEBW
Risa Green
Uitgeverij Blossom Books
€14,95
ISBN: 9789020649529

Erin is erg verdrietig als blijkt dat haar tante Kiki, de jongere zus van haar moeder en waarmee ze sinds een jaartje geen contact meer had, is overleden. De roze plastic bol die ze van haar erft is dan ook een schrale troost. Dan blijkt dat de bol haar wensen uit laat komen. Ineens lacht de wereld haar toe: alles is immers mogelijk! Grotere borsten, goede cijfers, een date met Jesse... Wat kan er nu misgaan? Heel veel dus...

Een nieuwe Tina Topper
Vroeger, lang geleden, was ik helemaal verslaafd aan de Tina Toppers; een serie boeken van verschillende auteurs over tienermeiden en hun liefdesleven en/of hun vriendschappen. Met THEBW was het net of ik een nieuw deeltje uit die serie had ontdekt. Het las weer heerlijk lekker weg en de beelden die Risa Green weet op te roepen zijn echt té grappig. Ik snap echt niet waarom Erin zichzelf zo saai vindt; ze is juist ontzettend grappig! 


Ik sluit me dan ook helemaal aan bij deze mooie recensie van Amélie op young-adults.nl, met een kleine toevoeging: THEBW is zeker meer dan een feelgood chicklit met een bovennatuurlijk tintje, het leert ons namelijk dat we uiteindelijk zelf verantwoordelijk zijn voor ons eigen geluk en dat we zelf iets van het leven moeten maken, maar dat we daarbij wel open moeten staan voor nieuwe ervaringen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten